Petition moved against TV owners, anchors for defaming Supreme Court -Pakistan Press Foundation (PPF)

Paksitan Press Foundtion

Petition moved against TV owners, anchors for defaming Supreme Court

ISLAMABAD: Another petition was moved in the Supreme Court on Tuesday against 61 people, including TV anchors, under Contempt of Court Ordinance, 2004, for allegedly showing disrespect to the chief justice of Pakistan and other judges of the apex court.

Syeda Feroza Rubab, former finance secretary of the Lahore High Court Bar Association, filed the contempt petition under Article 204 of the constitution read with sections 3&4 of the Contempt of Court Ordinance, 2004.

The petitioner made Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (PEMRA) Acting Chairman Dr Abdul Jabbar, TV owners, anchors and journalists, Mian Aamir, Inbrahim Rehman, Sultan Lakhani, Zafar Siddiqui, Salman Iqbal, Asif Zubari, Tahir A Khan, Shakeel Masood, Mubasher Luqman, Mehar Bukhari, Habib Ikram, Mujeebur Rehman Shami, Shahid Masood, Arshad Sharif, Hamid Mir, Hasan Nisar, Najam Sethi, Kamran Khan, Sana Bucha, Aftab Iqbal, Sohail Warraich, Muneeb Farooq, Shaheen Sehbai, Javed Chaudhry, Shahzeb Khanzada, Munizae Jahangir, Asma Shirazi, Jasmeen Manzoor, Fahad Hussain, Kashif Abbasi, Dr Danish, Absar Alam, Nadeem Malik, Mushtaq Minhas, Nusrat Javed, Farrukh Pitafi, Rana Mubasher, Sufiyan Khan, Asma Chaudhry and Talat Hussain respondents.

Others who have been made respondents included Marvi Sirmed, former prime minister Yousaf Raza Gilani, his son Abdul Qadir Gilani, Maryam Nawaz, Malik Riaz, Ahmed Khalil and son of the chief justice of Pakistan, Dr Arsalan Iftikhar.

Referring to the media talks relating to Dr Arsalan Iftikhar and Malik Riaz, Rubab said that all the anchors tried their level best to defame, ridicule, scandalise and ruin the credibility and integrity of the apex court.

She also alleged that the Supreme Court registrar, instead of providing all the TV channels programmes relating to Dr Arsalan and Malik Riaz’s alleged business deal, he only provided details of a programme of a private TV channel before the full court meeting held on June 15 under the chair of the CJP.

Daily Time